اخبار اطلاعیه

افزایش عوارض جابجایی کالا (حق پایانه) از ۴ به ۹درصد

Visits: 77

جدیدا نامه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده که باعث بهت و تعجب و ناراحتی فعالان بخش حمل و نقل گردیده است.

در نامه شماره ۳۶۱۸۳۷ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱  سازمان برنامه و بودجه به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که شورای اقتصاد در جلسه ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ تصویب کرده است که از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ نرخ عوارض جابجایی کالا از ۴ به ۹ درصد افزایش یابد.

این درحالی است که خود وزارت راه و شهرسازی طی نامه شماره ۱۸۳۴/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ درخواست افزایش نرخ عوارض جابجایی کالا از ۴ به ۵درصد کرده بود.

در سال های اخیر سالیانه یک تا دو بار سازمان راهداری نرخ پایه حمل و نقل کالا را افزایش داده است و با توجه به اینکه عوارض بصورت درصدی می باشد طبیعتا درآمد سازمان هر ساله افزایش یافته است.

متاسفانه با وجود مسائلی مثل رکود مثل کرونا مثل گرونا، که می بایست دولت تمام هم و غم خود را بر رفع آن و کاهش تورم بگذارد، برآیند عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزایش حدودا دوبرابری سالیانه نرخ حمل کالا در چند سال اخیر و عدم حل مسائل و مشکلات رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا بوده است.

لذا در شرایطی که هم دولت و هم مجلس خواهان کاهش تورم و کاهش هزینه ها است آیا این رفتار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم سو و هم جهت است و در نهایت اینکه در این سازمان چه خبر است.

 

افزایش عوارض جابجایی کالا (حق پایانه) از ۴ به ۹درصد

افزایش عوارض جابجایی کالا (حق پایانه) از ۴ به ۹درصد

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *